Välkomna till Karlstad båtklubb

Se hit! Lördag 27.april är alla välkomna till en annorlunda städdag på Heden. Vi startar kl. 9.00 – 10.00 med information om ”Båtsamverkan” av polis Lennart Hynynen. Efter det hjälps vi åt med städning och röjning av klubbområdet. Klubben bjuder på korv med tillbehör. Ta gärna med egna redskap för slyröjning och annat 😀/ hjärtligt välkomna önskar styrelsen.

______________________________________________________________

Karlstad Båtklubb önskar Olle Warodell varmt välkommen som hamnkapten f.om våren 2019. Kontaktuppgifter till Olle finner man på översikten över Funktionärer 2018-2019

_____________________________________________

SENASTE NYTT OM BÅTSKROTNING!

Det blir premie för alla som vill skrota sin båt. Det står klart efter att Båtskroten AB i samarbete med Svenska Båtunionen och Sweboat presenterat en lösning vid en presskonferens under Allt på Sjön  i Stockholm i år. Totalt kan landets båtägare dela på 2 Mkr i premie. Båtar upp till 3 ton kan lämnas in för gratis skrotning. Villkoret för att ta del av premien är att den används innan 31.december 2018. Skrotning sker i samarbete med Stena Recycling AB. Enligt uppgifter på presskonferensen kommer pengarna från Havs- och Vattenmyndigheten (HaV). Arbetet med båtskrotning inleddes redan 2015 och man anslår att det finns ca 100.000 båtar i landet som är i behov av att skrotas.